چاپ

Canada PNP Visaویزاهای تجاری، سرمایه گذاری و کارآفرینی استانی کانادا

 

افرادي كه قصد دارند از طريق برنامه های سرمایه گذاری، کارآفرینی استاني و یا سایر ویزا هایی که در گروه ویزاهای تجاری دسته بندی می شوند (از جمله ویزای خود اشتغالی و یا استارت آپ) اقامت كانادا را دریافت نمايند بايد داراي مهارتها، مدارك تحصيلي و سوابق كاري مورد نياز هر یک از این برنامه های فدرال و یا استاني باشند. رویکرد اداره مهاجرت کانادا و دولت های استانی در تدوین قوانین جدید ویزاهای تجاری و کارافرینی این است که  متقاضیانی را جذب نمایند که پتانسیل بسیار بالایی برای توسعه اقتصادی استانی و فدرال داشته باشند. از این رو برخی از روش ها در ابتدای کار ویزای اقامت دائم اعطا می کنند و برخی نیز با صدور ویزای کار دو ساله، زمینه را برای سرمایه گذاری و کارآفرینی متقاضی قراهم می اورند تا پس از اثبات توانمندی ها، پشتیبانی لازم برای دریافت اقامت دائم را به متقاضی ارائه دهند. از این رو یکی از روش های مطمئنبرای کسب اقامت دائم كانادا می باشد.

در صورتيكه فرد بخواهد از روش کارآفرینی استانی اقدام كند بايستي از سوي يكي از استانهايي كه اقدام به جذب مهاجر مي­كنند پذيرش شود. بدين منظور متقاضي بايد داراي شرايطي باشد كه باتوجه به شرايط هر استان متفاوت است. از آنجايي كه اصالت اين روش از نوع سرمايه­ گذاري است، متقاضي موظف به راه­ اندازي يك كسب­ وكار در استان مورد نظر پس از ورود به خاك كاناداست. به منظور تضمین سرمایه ­گذاری در استان موردنظر، متقاضي یا باید قبل از ورود به كانادا وديعه­ اي را نزد آن استان به امانت گذارد كه پس از سرمايه­ گذاري و ايجاد كسب ­وكار آن وديعه به وي عودت داده خواهد شد و یا با دریافت ویزای کار موقت اولیه، پس از اجرای تعهدات تجاری موفق به کسب اقامت دائم شود. 

استانهايي كه در حال حاضر اقدام به جذب کارآفرین مي­كنند عبارتست از:

در حال حاضر تنها برنامه سرمایه گذاری متعلق به استان کبک است. این برنامه مستقیما منتج به اقامت دائم کانادا می شود. علاوه بر برنامه های کارآفرینی استانی و سرمایه گذاری کبکف اداره مهاجرت کانادا دو برنامه فدرال تجاری نیز دارد که به برنامه خود اشتغالی (محصوص هنرمندان و کشاورزان) و برنامه استارت اپ را نیز دارد که راهکار مناسبی برای متقاضیان بوده است و تجربه موفقی در راه کسب اقامت دائم کانادا می باشد.