چاپ

معرفی ایالت نیوساوت ولز

New South Wales in Australia.svgایالت نیوساوت ولز متخصصانی را که در رشته های مورد نیاز ایالت تحصیل کرده و پس از آن نیز به اشتغال و کسب تجربه در همان رشته پرداخته اند، -در صورت تمایل و درخواست آنها- برای جبران کمبود نیروی کار ایالت خود و اشتغال به کار در ایالت برمی گزیند و چنانچه خود آنها نیز داوطلب اخذ اسپانسری ایالت نیوساوت ولز باشند ، به آنها اسپانسری ایالت خود را اعطا می کند و به این ترتیب 5 امتیاز به مجموع حداقل امتیازاتی که فرد برای اخذ ویزای استرالیا نیاز دارد کمک میکند و از طرف دیگر نیز فرد ملزم می شود که 2 سال اول اقامت خود در استرالیا را در نیوساوت ولز سپری نماید.

اجرا و انجام این برنامه بر عهده سازمان سرمایه گذاری و تجارت نیوساوت ولز است. سازمان سرمایه گذاری و تجارت نیوساوت ولز متقاضیان و نیروی کاری را که در روند ارزیابی ها، مهارتها و تواناییهای بیشتری احراز داشته اند از میان متقاضیان موجود برمیگزیند و با ارائه اسپانسری ایالت مقدمات ورود آنها و پیوستن به بازار کار نیوساوت ولز را فراهم می کند تا به این ترتیب با کارآمدی و انعطاف بیشتری پاسخگوی نیازهای اقتصاد نیو ساوت ولز باشد.

سازمان سرمایه گذاری و تجارت نیوساوت ولز در سال 2015-2014 با اعطای اسپانسری و از طریق ویزای 190 توانست مقدمات ورود 4000 نفر از متقاضیان دریافت اسپانسری را به نیوساوت ولز فراهم کند ( اعطای 2000 اسپانسری در فاصله زمانی بین جولای تا دسامبر 2014 و 2000 اسپانسری دیگر بین فوریه تا ژوئن 2015 ).

توجه داشته باشید که فرم تقاضای اسپانسری باید از طریق سیستم آنلاین درخواست اسپانسری ایالت ارائه شود و فرم های کاغذی به هیچ عنوان قابل قبول نمی باشند.

تاثیر جذب نیروی کار خارجی بر اقتصاد ایالت نیوساوت ولز

ایالت نیو ساوت ولز از ورود نیروی کاری که به واسطه مهارت یا کار خود به این ایالت عزیمت می کنند و به نوعی به توسعه اقتصادی – اجتماعی و فرهنگی ایالت کمک می کنند به شدت استقبال می کند . ایالت نیو ساوت ولز به عنوان مهدی برای ارتقای سطح توانایی مهاجران صاحب مهارت شهرت دارد . نیروی کار صاحب تخصص یا مهارت در این ایالت شانس آن را خواهند داشت که توانایی های حرفه ای خود را رشد داده و در کنار آن به سطح زندگی خود نیز ارتقا بخشند.لازم به ذکر است که ایالت نیو ساوت ولز در سال 14-2013 توانست تعداد جذب متقاضیان خود برای اخذ ویزای اسپانسری ایالتی (190) را به سالانه 4000 نفر برساند- و این یعنی 72 درصد افزایش جذب متقاضی در مقایسه با آمار سال گذشته .

براساس گزارشهای مرکز اقتصاد بین الملل که به وسیله سازمان سرمایه گذاری و تجارت نیو ساوت ولز تشکیل شده است ، تاثیر خالص مهاجران مهارتی - تخصصی و تجاری بر اقتصاد نیو ساوت ولز بین سالهای 13-2012 و 17-2016 برابر تقریباً 2.3% تولید ناخالص ایالتی (GSP) بوده است. میزان پذیرش متقاضی نیروی کار خارجی از طرف ایالت نیوساوت ولز در این مدت 5 ساله، 194،000 نفر (مهاجر مهارتی) تخمین زده شده است.

اسپانسر ایالتی نیوساوت ولز

رسیدگی کامل به تقاضانامه های ارسالی به ایالت نیو ساوت ولز به طور معمول حدود 12 هفته به طول می انجامد ( البته این مدت زمان تقریبی است و گاهاً مدت رسیدگی بعضی پرونده ها ممکن است حتی به بیش از 12 هفته برسد). توجه داشته باشید که تنها زمانی به درخواست اسپانسری متقاضی رسیدگی می شود که قبلاً کلیه اطلاعات خواسته شده و مورد نیاز را به طور کامل ارائه داده باشد. چنانچه فرم تقاضای شما در حال حاضر تحت بررسی است و از شما خواسته شده است که مبلغ یا اطلاعات تکمیلی دیگری ارائه دهید بهتر است هرچه سریع تر نسبت به ارائه موارد خواسته شده اقدام نمایید. دستوالعملهای لازم طی مکاتباتی که با ایالت خواهید داشت به شما ابلاغ خواهد شد. اقدام سریع شما نسبت به ارائه موارد خواسته شده اعم از پول یا اطلاعات تکمیلی دیگر به تسریع روند رسیدگی درخواست شما کمک شایانی خواهد کرد.

متقاضی باید حتی المقدور از پرس و جو درباره وضعیت تقاضانامه خود و اینکه تقاضای وی در چه مرحله ای از رسیدگی به سر می برد و یا حتی مکاتبه با ایالت برای حصول اطمینان از وصول یا عدم وصول اطلاعات خواسته شده جداً خودداری نماید و اجازه دهد که ایالت بتواند هرچه سریعتر پرونده های مربوطه را رسیدگی نماید. زمانی که شما پول یا مدارکی برای ایالت ارسال می کنید سیستم ایالت به طور خودکار شما را از وصول مدارک آگاه می کند و رسید مبلغ پرداخت شده را برای شما ارسال می کند و به این ترتیب نیازی به مکاتبه با ایالت برای حصول اطمینان از وصول یا عدم وصول مبلغ / مدارک ارسالی نیست.صرف زمان برای پاسخگویی به سوالات متقاضیان تنها منجر به، به تاخیر افتادن روند رسیدگی به پرونده ها خواهد شد.

ایالت نیو ساوت ولز در مقایسه با ایالتهای دیگر که تحت برنامه ویزای 190 عمل می کنند ، تعداد بیشتری از متقاضیان را جذب می کند. ایالت نیو ساوت ولز پیش بینی می کند که فوریه 2015 ، 2000 ورودی جدید داشته باشد . البته توجه داشته باشید که ویزای 190 تنها یکی از راههای موجود برای اخذ ویزا کاری استرالیا است و نیو ساوت ولز به متقاضیانی که پتانسیل لازم برای اشتغال و زندگی در استرالیا را دارند توصیه می کند که راههای دیگر اخذ ویزا را نیز بررسی نمایند، چرا که بدیهی ست برنامه ویزای 190 قادر به جذب همه متقاضیان واجد شرایط نخواهد بود.

چه کسانی برای اخذ امتیاز اسپانسری نیوساوت ولز بیشترین شانس را خواهند داشت؟

متقاضیانی واجدِ شرایط اخذ اسپانسریِ ایالت نیو ساوت ولز و دریافت ویزای 190 خواهند بود که :

1-    مهارت و تخصص آنها در یکی از مشاغل اعلام شده نیوساوت ولز ،بوسیله یکی از ادارات ارزیابی مهارت مجاز برای دریافت ویزای 190 تایید شود ؛

2-    شرایط آنها با شرایط اعلام شده اداره مهاجرت و حفاظت از مرزهای استرالیا ( DIBP ) اعم از سن ، تسلط به زبان انگلیسی و .. مطابقت داشته باشد؛

3-    متقاضی متعهد شود که حداقل دو سال اول بعد از اخذ ویزای 190 را در ایالت نیو ساوت ولز سپری خواهد کرد ؛ و

4-    درخواست اسپانسری خود را به همراه مبلغ هزینه مربوطه به اداره مربوطه اسپانسری ایالت نیوساوت ولز ارائه دهد.

متقاضی باید شخصاً قبل از ارائه تقاضای اسپانسری شرایط و شایستگی خود برای اخذ این ویزا را ارزیابی کند و پیش از هرچیز مدارک لازم و دال بر ادعای خود مبنی بر داشتن شرایط لازم را تهیه کند. هرگونه قصور و اشتباهی در ارائه مدارک لازم و احراز شرایط دریافت اسپانسری می تواند منجر به تاخیر در روند رسیدگی و یا حصول نتیجه نامطلوب گردد.

توجه داشته باشید که شرایط متقاضیان در هنگام ارائه درخواست باید با معیارهای اسپانسری ایالت نیو ساوت ولز مطابقت داشته باشد . در غیر اینصورت و در صورت عدم تطابق شرایط و معیارهای نیو ساوت ولز با شرایط متقاضی در زمان ارائه درخواست ، بدیهی ست که متقاضی از روند رسیدگی حذف خواهد شد. همچنین چنانچه متقاضی برای فعالیت در حرفه ای از ایالت درخواست اسپانسری نماید که در زمان ارائه درخواست خود هنوز به موفق به اخذ ارزیابی مهارتی (اسسمنت) مثبت در آن حرفه نشده است ، وی به صورت خودکار از سیستم حذف خواهد شد.

هزینه پرداخت شده بابت رسیدگی درخواست اسپانسری به هیچ عنوان قابل استرداد نخواهد بود.

لطفاٌ برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط و معیارهای لازم برای اخذ ویزای 190 از طریق لینک به وبسایت اداره مهاجرت و حفاظت از مرزهای استرالیا DIBP website مراجعه نمایید.

هزینه رسیدگی به درخواست اسپانسری نیوساوت ولز و شرایط پرداخت

هزینه اسپانسری نیو ساوت ولز برای اخذ ویزای 190 :

- برای متقاضیان خارج از استرالیا    :     300 دلار

- برای متقاضیان داخل استرالیا          :     330 دلار ( مشمول هزینه GST )

* GST : مالیات بر کالا و خدمات

هزینه مربوطه باید پس از اتمام تکمیل فرم درخواست اسپانسری آنلاین و از طریق ویزا و یا مستر کارت پرداخت شود. درخواست اسپانسری شما تنها زمانی مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت که هزینه مربوطه به طور کامل پرداخت شده باشد. در صورت پرداخت مبلغ ، رسید پرداخت به همراه شماره رفرانس درخواست اسپانسری از طریق ایمیل برای متقاضی ارسال می گردد. هزینه مربوط به درخواست اسپانسری به هیچ عنوان قابل استرداد نمی باشد .

 

روال اخذ اسپانسری ایالت نیو ساوت ولز در سال 2015

روال ثبت نام برای اخذ اسپانسری نیوساوت ولز قبلاً به این شکل بود که زمان مشخصی برای ثبت نام متقاضیان اخذ اسپانسری تعیین می شد و متقاضیان ملزم بودند که در زمان و تاریخ تعیین شده به سایت مربوطه مراجعه نمایند. در این سیستم تنها کسانی انتخاب می شدند که در زمان اعلام شده موفق به ثبت نام شده باشند. اما در سال 2015 نیوساوت ولز روش جدیدی را برای جذب متقاضیان واجد شرایط تحت ویزای 190 معرفی کرد که بر آن اساس، افراد می توانند بدون هیچ گونه محدوده زمانی درخواست خود را برای ایالت ارسال کنند و از میان درخواستهای ارسال شده برای ایالت کسانی که بیشترین امتیاز و بهترین شرایط را داشته باشند شانس آن را خواهند داشت که ایالت برای آنها دعوتنامه ارسال کند. پس از اخذ دعوتنامه فرد مدت زمان محدودی را فرصت خواهد داشت که فرم آنلاین ایالت را تکمیل کند تا شرایط وی به طور کامل و دقیق توسط مسئولین مربوطه ایالتی بررسی گردد.

در این روش ، افراد تنها در صورتی می توانند درخواست اخذ اسپانسری ایالت نیو ساوت ولز را نمایند که قبل از هرچیز دپارتمان SkillSelect(گزینش تخصص ها) امتیازات آنها را تایید نماید که در اینصورت شرایط متقاضی را برای بررسی بیشتر صلاحیت وی به ایالت نیوساوت ولز ارجاع خواهد داد .

متقاضیان دریافت اسپانسری نیوساوت ولز باید قبل از ارائه درخواست خود فرم EOI (Expression of Interest ) خود را قبلاً تکمیل نمایند و بدین وسیله تمایل خود برای اخذ اسپانسری ایالت نیو ساوت ولز و دریافت ویزای 190 را ابراز کنند.

انتخاب متقاضیان اسپانسری نیوساوت ولز درسیستم معرفی شده سال 2015 بر مبنای رقابت صورت می گیرد. نیوساوت ولز متقاضیان را بر اساس امتیازاتی که کسب می کنند، رتبه بندی می کند. عواملی که در این رتبه بندی در نظر گرفته می شوند و امتیازآور خواهند بود عبارتند از : مجموع امتیازات متقاضی بر اساس معیارهای سازمان مهاجرت و حفاظت از مرزها ( DIBP point scores) ، میزان تسلط متقاضی به زبان انگلیسی ، و فعالیت آنها در رشته تخصصی خود. چنانچه امتیازات متقاضیان با هم برابری کند اولویت با کسانی خواهد بود که EOIخود را زودتر ارائه داده اند.

تعداد دعوتنامه هایی که نیوساوت ولز هر سال صادر می کند از قبل مشخص نیست و بستگی به تمایل خود ایالت دارد.

گامهای کلیدی

متقاضیان باید در قدم اول EOI خود را به دپارتمان SkillSelect(گزینش تخصص های) اداره مهاجرت ارائه دهند تا نیوساوت ولز بتواند شرایط آنها را برای بررسی بیشتر لحاظ نماید. افرادی که واجد شرایط شناخته می شوند دعوتنامه خود را از طریق ایمیل دریافت می کنند و پس از آن 14 روز مهلت دارند تا اقدامات لازم را برای دریافت اسپانسری انجام دهند.

  1. فرم اظهار تمایل (EOI: Expression of Interest ) را ارائه نمایید قبلاً اطمینان حاصل نمایید که شرایط شما با ضوابط و معیارهای اخذ ویزای 190 هماهنگی دارد- فرم اظهار تمایل را به دپارتمان گزینش تخصص ارائه دهید
  2. در صورت انتخاب شما ، شما یک دعوتنامه از ایالت نیو ساوت ولز دریافت می کنید و می توانید برای اخذ اسپانسری اقدام کنید.

- دعوتنامه ها از طریق ایمیل ارسال می شوند

- متقاضیان باید تقاضانامه خود را طی 14 روز پس از دریافت دعوتنامه، به صورت آنلاین ارسال نمایند.

  1. برای دریافت اسپانسر ایالتی از ایالت نیو ساوت ولز درخواست دهید و منتظر نتیجه بمانید.

- فرآیند رسیدگی به درخواست اخذ اسپانسری نیوساوت ولز معمولاً حدود 12 هفته طول می کشد

  1. در صورت پذیرش ، یک دعوتنامه از دپارتمان گزینش تخصص (skillSelect ) دریافت می کنید و می توانید برای دریافت ویزای 190 درخواست دهید.
  2. درخواست اخذ ویزای 190 خود را به دپارتمان مهاجرت و حفاظت از مرزهای استرالیا ارسال نمایید

- درخواست خود را باید ظرف 60 روز پس از اخذ اسپانسری ایالت نیوساوت ولز به سازمان مهاجرت ارسال نمایید.

  1. تصمیم نهایی درباره درخواست ویزای شما از طرف دپارتمان مهاجرت و حفاظت از مرزهای استرالیا اعلام خواهد شد.
  2. در صورت اخذ ویزا باید به نیوساوت ولز بروید و همانطور که متعهد شده اید 2 سال اول اقامت خود در استرالیا را در نیوساوت ولز سپری نمایید و به کار و زندگی بپردازید.